Nyelvtanulás kisgyerekkorban: Egy foglalkozás felépítése
A foglalkozások során nagyon fontos a rutin. A gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve, az ismétlésnek kiemelkedő szerepet szánnak.
A csoportfoglalkozások mindig azonos felépítés szerint zajlanak, első lépésként a gyerekek és a pedagógus körben állva együtt elmesélik, eljátsszák az aktuális epizódot (gesztusok, mimika segítségével). Mindenki egyszerre szerepel, aminek két fontos előnye is van, egyrészt nem kell senkinek kiállnia a többiek elé szerepelni, másrészt nem kell egymásra várniuk a gyerekeknek, hogy mikor kerülnek végre sorra. Következő lépésként a CD segítségével szintén együtt, körben állva eléneklik ugyanezt az epizódot, szintén gesztusokkal, mimikával kísérve az előadást. A következő lépések változhatnak, attól függően, hogy 20-30 vagy 45 perces foglalkozásról van-e szó. Körben ülve képek segítségével újra elmesélik a történetet, vagy színeznek, rajzolnak, ragasztanak valamit, ill. a foglalkozás végén megnézik a rajzfilmet. Így a kellő számú ismétlés is biztosított, ami az eredményes elsajátítás egyik legfontosabb feltétele.
A fenti tartalom alapjaként a www.hocus-lotus.hu oldal írásai szolgáltak.