Idegennyelv-tanulás gyerekkorban
Egy nemzetközileg elismert kutató, Singleton hosszú ideje kutatja a kisgyermekkori nyelvi nevelés hatékonyságát, azon belül is az életkor és a nyelvtanulás hatékonyságának összefüggéseit. Azt írja: „Azok, akik gyermekkorukban kezdték el egy idegen nyelv tanulását, hosszabb távon magasabb szintet érnek el ebben, mint akik később kezdték el. Erre vonatkozóan sok bizonyíték van, s nincs ellenbizonyíték.”
Fontos hangsúlyozni, hogy a korai idegen nyelvi nevelés nem a későbbi nyelvoktatás előrehozataláról szól. A kisgyerekeknek szóló idegen nyelvi foglalkozás célja a felnőtt nyelvi órákétól teljes mértékben eltér, így alapvetően más a tartalmi és a módszertani felépítése is egy ilyen jellegű foglalkozásnak.
A gyerekkori „nyelvtanítás” feladata nem elsősorban az, hogy a gyermek év végére elsajátítson bizonyos számú szót vagy nyelvtani szerkezetet, hanem hogy egyrészt olyan biztos alapot teremtsen a nyelvvel, amelyre egész későbbi élete során építhet, másrészt nyitottabbá váljon a célnyelv kultúrája, társadalma felé, személyisége pedig fejlődjön, bátrabbá, kommunikatívabbá, kitartóbbá váljon.
A kisgyermekek idegen nyelvi fejlődésének egyik kulcsa, hogy a célnyelv megismerése ne indokolatlanul magas elvárásokra épüljön, hanem öröm forrása legyen, így foglalkozásaimon én is erre az örömteli élményszerzésre törekszem.
A Hocus-Lotus programot elsősorban a 3-8 éves korosztályig ajánlják a szakemberek.